درمان سرطان ریه درمان سرطان ریه .

درمان سرطان ریه

بهترین مرکز درمان سرطان ریه

با سرطانی شدن سلول‌های ریه، تنفس به عنوان لازمه حیات سخت می‌شود. اما در ابتدای روند این بیماری علائم چندان بروز نمی‌کنند و به محض مشاهده هر گونه علامت مشکوک و غیر طبیعی باید به دکتر سرطان ریه مراجعه کنید. سرطان ریه چیست و چه چیزی باعث ایجاد آن می‌شود؟ پزشک چگونه این بیماری را تشخیص می‌دهد؟  بهترین مرکز درمان سرطان ریه در تهران کجاست و بعد از درمان چه مراقبت‌هایی نیاز دارید؟ همه این موارد جزء سوالاتی هستند که قصد داریم در این مطلب از بای بای سرطان توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

آنچه در مورد سرطان ریه باید بدانید

ریه یکی از اندام‌های حیاتی در بدن انسان بوده که تکثیر غیر طبیعی سلول‌های آن می‌تواند باعث نفس تنگی فرد شود. به طور واضح تعریفی برای این بیماری وجود ندارد. ولی نوعی بیماری است که در آن الگوی رشد سلول‌ها نامنظم شده و به صورت بی‌رویه تقسیم می‌شوند.

دکتر سرطان ریه در مورد این بیماری می‌گوید که درمان قطعی ندارد و جزء انواعی از بیماری‌های سرطانی بوده که میزان مرگ و میر آن زیاد است. البته با روش‌هایی مانند پرتودرمانی، دارو درمانی و.. می‌توان تا حدودی سرعت رشد این سلول‌ها را کاهش داد.

چه چیزی باعث ایجاد سرطان ریه می‌شود؟
طبق گفته فوق تخصص سرطان ریه در مورد عوامل ایجاد این بیماری، سیگار کشیدن اصلی‌ترین عامل ابتلا به سرطان ریه باشد. اما عوامل دیگری مانند آلودگی هوا، نداشتن رژیم غذایی سالم، حضور در محلی که افراد دیگر سیگار می‌کشند، پرتو درمانی، سابقه خانوادگی و.. نیز می‌توانند در ایجاد این بیماری موثر باشند.

چه کسی سرطان ریه را درمان می‌کند؟
اگر متوجه تغییراتی در وزن خود شدید، سرفه‌های مکرر داشتید، در بلع دچار مشکل شدید یا متوجه آمدن خون هنگام سرفه کردن شدید باید به یک دکتر سرطان ریه مراجعه کنید. نمی‌توان گفت به طور قطعی، اما احتمالا سلول‌های ریه شما سرطانی شدند.

با مراجعه به فوق تخصص سرطان ریه و از طریق آزمایش‌هایی که انجام می‌دهد می‌توان به قطعی شدن این احتمال پی برد. این دکتر در تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری سرطان ریه تخصص دارد. اما برای اینکه وجود سرطان ریه مشخص شود، چه آزمایش‌هایی صورت می‌گیرد؟

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۱:۵۱ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)