درمان سرطان ریه درمان سرطان ریه .

درمان سرطان ریه

قارچ های جادویی(مجیک ماشروم)

قارچ های جادویی(مجیک ماشروم)

توهم‌زای فعال قارچ‌های جادویی، سیلوسین، برای درمان اعتیاد به نیکوتین و افسردگی مقاوم به درمان مجدداً استفاده می‌شود. سیلوسین متعلق به گروه تریپتامین از ترکیبات روانگردان است که شامل هورمون سروتونین است. اعتقاد بر این است که سیلوسین اثر خود را با اتصال به گیرنده سروتونین 5-HT2A اعمال می کند. با این حال، شواهد in-vivo اخیر نشان می دهد که سیلوسین ممکن است مکانیسم متفاوتی را برای اعمال اثرات خود به کار گیرد. حساسیت زدایی گیرنده های گیرنده های انتقال دهنده عصبی با واسطه غشاء یکی از این مکانیسم ها است. ما تأثیر نسخه‌های خنثی و باردار سیلوسین و سروتونین را بر روی خواص غشاهای لیپیدی زوئیتریونی و آنیونی با استفاده از شبیه‌سازی دینامیک مولکولی و کالری‌سنجی مقایسه می‌کنیم. هر دو ترکیب به سطح مشترک لیپیدی تقسیم می شوند و باعث نازک شدن غشاء می شوند. آمین سوم در سیلوسین، بر خلاف آمین اولیه در سروتونین، تأثیر سیلوسین را بر غشاء محدود می کند، اگرچه سیلوسین بیشتر از سروتونین به غشاء تقسیم می شود. کالریمتری تأیید می کند که هر دو ترکیب مانند داروهای بیهوشی باعث کاهش دمای ذوب کلاسیک می شوند. نتایج ما همچنین از یک مکانیسم اتصال گیرنده با واسطه غشاء برای سیلوسین و سروتونین پشتیبانی می کند و بینش فیزیکی را در مورد تغییرات شیمیایی ظریفی که می تواند اتصال غشایی ترکیبات روانگردان را تغییر دهد، ارائه می دهد.

1. معرفی

قرن هاست که انسان ها (و شاید حیوانات دیگر) از قارچ های جادویی برای القای توهمات برای اهداف پزشکی و مذهبی استفاده کرده اند. قوی ترین قارچ جادویی متعلق به جنس "Psilocybe" است. پس از مصرف قارچ جادویی، ترکیب سیلوسایبین در کبد دفسفریله می شود تا ماده روانگردان سیلوسین تولید شود،. سیلوسین وارد گردش خون سیستمیک می شود و از سد خونی مغزی عبور می کند تا اثرات روانگردان خود را اعمال کن. سیلوسین باعث ایجاد تغییراتی در آگاهی، شناخت و احساسات انسان می شود و اخیراً با پتانسیل خود در درمان اعتیاد و به عنوان یک داروی ضد افسردگی توجه را به خود جلب کرده است .این ترکیب اکنون در آزمایشات بالینی برای مقابله با افسردگی مقاوم به درمان است. فرض بر این است که هوشیاری تغییر یافته ناشی از سیلوسین وابسته به فعال شدن گیرنده 5-هیدروکسی تریپتامین 2A (5-HT2A) است که گیرنده کلاسیک هورمون سروتونین است که در میان چیزهای دیگر با خلق و خو و پاداش مرتبط است. سیلوسین همچنین یک تریپتامین شبیه سروتونین است و با میل ترکیبی زیر میکرومولاری به چندین گیرنده 5-HT متصل می شود. با این حال، شواهد اخیر همچنین نشان می‌دهد که در موش‌های تحت استرس مزمن، اثرات ضدافسردگی سیلوسین سریع بود، اما زمانی که گیرنده 5-HT2A با یک آنتاگونیست از قبل تحت درمان قرار گرفت، از آن جلوگیری نشد، که نشان می‌دهد مکانیسم‌های فعال‌سازی جایگزین ممکن است در بازی وجود داشته باشد. برای مثال، فرض بر این بود که انتقال‌دهنده‌های عصبی (و در نتیجه، ترکیبات روان‌گردان) می‌توانند تعادل ساختاری را تغییر داده و گیرنده‌ها را با اصلاح ویژگی‌های غشاء حساسیت‌زدایی کنند. بنابراین، تعامل غشایی ترکیبات روانگردان و تأثیر آن بر پروتئین های غشایی ارزش بررسی دارد. ثانیا، اتصال لیگاند به گیرنده ممکن است با تقسیم اولیه به غشاء و به دنبال آن انتشار سریع در غشای لیپیدی برای اتصال به هدف تسهیل شود. چنین مکانیسمی اخیراً برای دوپامین نشان داده شده است. ثالثاً، فعل و انفعالات با غشاهای اندامک داخل سلولی می تواند بر اثربخشی و ایجاد عوارض جانبی احتمالی داروها تأثیر بگذارد.

مدت ماندگاری سیلوسایبین در بدن

اثرات کوتاه‌ مدت قارچ‌ جادویی سیلوسایبین (مجیک ماشروم)معمولاً طی ۶ تا ۱۲ ساعت از بین می‌رود. اما افراد می‌توانند مدت‌ها پس از مصرف دارو تغییرات طولانی‌مدت و پایداری را در خلق و خو و زندگی شخصی خود تجربه کنند. میانگین نیمه عمر سیلوسایبین از یک تا دو ساعت متغیر است و به طور کلی پنج تا شش نیمه عمر طول می‌کشد تا این ماده از سیستم بدن حذف شود.

 


برچسب: مجیک ماشروم،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۵:۱۰ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)