درمان سرطان ريه درمان سرطان ريه .

درمان سرطان ريه

ترك اعتياد با اسپادژن

استرس و داشتن نگراني‌ شديد براي ترك اعتياد به موارد مخدر، نه تنها مشكلي را حل نمي‌كند بلكه مشكلات را پيچيده‌تر خواهد كرد. ترك اعتياد ترياك مانند هر مواد مخدر ديگري نياز به داشتن دانش و اطلاعات كافي و حضور تيم متخصص و حرفه‌اي در محيطي با تجهيزات و امكانات بيمارستاني است. چرا كه اعتياد به ترياك يا به طور كلي هر نوع اعتياد ديگري يك نوع بيماري روحي و جسمي است و نياز به درمان تخصصي دارد. پس تا انتهاي اين مطلب با ترك اعتياد با اسپادژن همراه باشيد.

تحقيقات نشان مي‌دهد حدود ۳۶ درصد جواناني كه به مواد مخدر اعتياد پيدا كرده‌اند، از نظر اميد به زندگي دچار ياس و نا‌اميدي هستند و بخش قابل ‌ملاحظه‌اي از معتادان را ساكنان حاشيه شهر‌ها تشكيل مي‌دهند.

جالب است بدانيد، فرق معتادان كشور ما با كشور‌هاي ديگر اين است كه در دنيا مصرف مواد مخدر صنعتي مانند شيشه، ماري جوآنا و كوكائين افزايش قابل توجهي پيدا كرده. اما در ايران شايع‌ترين ماده مخدر ترياك و مشتقات آن است كه از اين مقدار ۶۵ درصد معتادان ترياك مصرف مي‌كنند.

به دليل مشكلاتي كه در روند ترك ترياك در بدن ايجاد مي‌شود، انتخاب بهترين روش براي درمان اعتياد به ترياك داراي حساسيت بالايي بوده و لازم است حتماً تحت نظارت كامل انجام گيرد، تا فرايند ترك اعتياد ترياك بدون بازگشت و با موفقيت انجام شود.

سير درمان در ترك ترياك مسير پيچيده و دشواري است. در نتيجه نياز به نظارت دقيق يك تيم پزشكي چند تخصصي در يك مركز ترك ترياك حرفه‌اي است. همچنين مراحل ترك ترياك نيازمند امكانات بيمارستاني و كلينيكي است، براي همين ترك ترياك در منزل به هيچ وجه امكان‌پذير نبوده و نيز بسيار خطرناك است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۸:۵۳ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)

درمان قطعي سرطان ريه با اسپادژن

سلامت 
۱ آبان ۱۴۰۲  ۱۱:۵۲ 

دانشمندان اسپادژن موفق به كشف درمان قطعي سرطان ريه شدند

در پاسخ به اين سوال كه آيا درمان سرطان ريه امكان‌پذير است؟ بايد بگوييم كه در گذشته اين امر بسيار دشوار بود، چراكه عوامل زيادي در آن دخالت داشتند؛ از جمله اينكه اين بيماري چه زماني تشخيص دادهشود و تا چه مرحله‌اي پيشرفت كرده اباشد. در گذشته سرطان ريه اگر در مراحل ابتدايي شناسايي و درمان مي‌شد، نتيجه بهتري به بار مي‌آورد اما اين فقط يك فرصيه بود. امكان داشت اين اختلال بعد از سال‌ها دوباره عود كند و شخص را درگير سازد. پزشكان در گذشته معتقد بودند كه هنوز روش قطعي براي درمان اين ناهنجاري كشف نشده ولي به نظر شما اين ايده همچنان پابرجاست؟

 

 

سرطان ريه را بهتر بشناسيد

قبل از اينكه راجع‌به درمان سرطان ريه كه به‌تازگي توسط دانشمندان كشف شده صحبت كنيم، بياييد كمي با اين بيماري بدقلق آشنا شويم.

از جمله رايج‌ترين سرطان‌ها كه امروزه افراد بسياري گريبان‌گير آن مي‌شوند، سرطان ريه است و شايع‌ترين علت ابتلا به آن، درحال‌حاضر استعمال دخانيات شناخته شده است.

با اين سرطان، رشد و تكثير پياپي و بي‌رويه سلول‌هاي بافتي ريه رخ مي‌دهد. شايد شنيده باشيد كه اگر اين بيماري در مراحل اوليه تشخيص داده شود، درمان آسان‌تر مي‌شود‌. ما اين موضوع را انكار نمي‌كنيم اما مي‌خواهيم بگوييم كه هر تصوري كه از گذشته تاكنون راجع‌به درمان‌هاي غيرمطمئن داشتيد را كنار بگذاريد.

محدوديت‌هاي درمان سرطان ريه در گذشته

آنچه كه باعث شد دانشمندان اسپادژن به‌دنبال كشف درمان قطعي سرطان ريه باشند، محدوديت‌هايي بود كه در روش‌هاي درماني قديمي چالش برانگيز بود. اين موانع شامل موارد زير بود.

فرار سلول‌هاي سرطاني از سيستم ايمني
ايجاد مقاومت در برابر درمان
عوارض جانبي بسيار زياد
گزينه هاي درماني محدود درموارد پيشرفته و متاستاتيك سرطان ريه
مسموميت هاي مرتبط با درمان‌هايي مانند شيمي درماني و پرتودرماني درباره شركت اسپادژن بدانيد
شركت دانش فناور اسپادژن، توسط دانشجويان نخبه مقطع دكتري تخصصي بيوتكنولوژي، هوش مصنوعي، داروسازي و پزشكي تاسيس شده است و هدف آن بر مبناي اكتشاف و اختراع داروهاي جديد براي بيماري هاي صعب العلاج است. .

از جمله دستاوردهاي بزرگ اين تيم، كشف دارو و روش درماني موثر براي درمان سرطان ريه است‌. اين مجموعه با تكيه بر توانايي‌هاي علمي و استفاده از فناوري‌هاي بزرگ، موفق شده است، دريچه روشني را رو به مسير سلامت و كيفيت زندگي بشر باز كند.

در عنوان‌هاي بعد از درماني صحبت خواهيم كرد كه بهبودي كامل بيماران مبتلا به سرطان ريه پس از درمان با آن در مطالعات باليني به اثبات رسيده و نتيجه بسيار خوبي نشان داده است.

كشف درمان سرطان ريه توسط دانشمندان شركت اسپادژن

دانشمندان اسپادژن به رويكرد درماني موفقيت‌آميزي رسيدند كه به‌واسطه آن مي‌توان توده‌هاي سرطاني ريه‌ را ريشه‌كن كرد. جالب است بدانيد كه اين روش درماني در هر مرحله از اين بيماري كه استفاده شود، نتيجه مثبت خود را نشان مي‌‌دهد.

درمان قطعي سرطان ريه با اسپادژن شامل تجويز دوز درماني نانودارو به‌عنوان داروي ضدسرطان به همراه اكسيژن‌تراپي از طريق كنترل هوش مصنوعي است.

اين رويكرد درماني شخصي‌سازي شده است. به اين معني كه الگوريتم‌هاي پيشرفته هوش مصنوعي با تجزيه و تحليل علائم حياتي بيمار، دستورات درماني دقيق و موثري را براي بيمار صادر مي‌كند.

سيستم كنترل هوشمند اين روش درمان انقلابي، توسط الگوريتم‌هاي پيشرفته هوش مصنوعي طراحي شده است كه علائم حياتي بيمار را با دقت و سرعتي بي‌نظير پردازش و تجزيه و تحليل كرده و درنتيجه دستورات درماني شخصي و دقيق را براي مريض تجويز مي‌كند.

فرايند درمان با صدور دستورالعمل‌هايي توسط سيستم كنترل هوش مصنوعي براي تنظيم دوز دقيق و تركيب بهينه نانودارو و اكسيژن آغاز مي‌شود. اين تركيب بهينه با استفاده از يك سيستم نبولايزر پيشرفته با فشار و غلظت صحيح براساس نيازهاي منحصربه‌فرد هر بيمار و با توجه به شرايط بيمار، به‌دقت به ريه تحويل داده مي‌شود.

اين روش پيشگامانه تضمين مي‌كند كه هر بيمار يك رژيم شخصي‌سازي‌شده و بهينه را دريافت كند تا پتانسيل موفقيت با اين درمان به حداكثر رسيده و درعين‌حال عوارض جانبي را به حداقل ممكن كاهش دهد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۵:۲۶ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)

روشهاي درمان ميگرن با اسپادژن

بهترين روش درمان ميگرن

چرا بايد در مغز خونرساني انجام شود؟

روشهاي درمان ميگرن با اسپادژن

ميگرن يك بيماري شايع و ناتوان كننده است كه موجب بار اجتماعي، اقتصادي قابل توجهي در جامعه مي شود.

روشهاي درمان ميگرن در طي زمان بيشتر و جديدتر شده .هنوز هم تحقيقات براي يافتن روشهاي درمان نوين و بهتر در حال انجام است و ادامه دارد.

هدف از درمان ميگرن كاهش فركانس سردرد به ميزان ۲۵-۷۵% است. نورولوژيست بايد به بيماران خود هدف درمان را توضيح دهد.اگر بيماران از اين مساله مطلع نشوند انتظار كاهش سردردها به ميزان ۱۰۰% را دارند و پروسه درمان در حالي كه پاسخ به درمان مناسب بوده از نظرشان راضي كننده نخواهد بود و بيمار اظهار مي كند كه دارو اثر نكرده چون هنوز گاهي حمله ميگرن دارم در حاليكه آنها ممكن است ۵۰% پاسخ به درمان داده باشند كه رقم خوبي محسوب مي شود.استفاده از يادداشت روزانه سردرد ممكن است به بيمار در درك كاهش تعداد حملات سردرد كمك كند.

در تجربيات من در كلينيك سردرد فقط ۵۰% بيماران تحت درمان دارويي ميگرن به درمان ادامه مي دهند و بقيه به دلايل مختلف دارو را قطع مي كنند كه ممكن است عدم درمان پذيرش بيمار براي درمان دارويي طولاني مدت يا عوارض دارويي باشد.هم اكنون روشهاي نويني در درمان ميگرن ارائه شده كه عوارض كمتري داشته و قابليت پذيرش بيشتري توسط بيمار دارند.در اينجا مختصر به انواع روشهاي درمان ميگرن و مقايسه آنها مي پردازيم

 

ميگرن مزمن به سردردهاي ميگرني اطلاق مي شود كه بيشتر از ۱۵ روز در ماه فرد را درگير كند و ۸ روز در ماه بيمار مشخصات تيپيك حمله ميگرن مثل فوتوفوبي، فونوفوبي، تهوع و استفراغ داشته باشد. حدود ۳% مردم در اكثر كشورها دچار ميگرن مزمن مي شوند و كيفيت زندگي آنها به شدت تحت تاثير سردرد قرار مي گيرد بطوريكهگاهي افت فانكشن پيدا مي كنند. ميگرن مزمن به سختي به درمان جواب مي دهد و يك معضل اساسي جامعهمحسوب مي شود.بنابراين به مبتلايان به ميگرن جهت جلوگيري از ابتلا سردرد هايشان به ميگرن مزمن توصيهمي شود حتما با متخصص مغز و اعصاب خود مشورت كنند.

 اگر مسكن ها بخصوص مسكن هاي حاوي كافئين بالا و تريپتانها و ارگوتامين هر روز مصرف شوند سردردهاي ريباند و وابسته به دارو ايجاد مي كنند كه بايد با درمان دارويي پيشگيري كننده مناسب جايگزين شوند.درمانهاي داروييپيشگيري كننده كه نياز مرتب و روزانه براي پيشگيري از ايجاد حمله ميگرن دارند شامل انواع ضد افسردگيهاي سه حلقه مثل آمي تريپتيلين و داكسپين (Doxepin)، داروهاي بلاك كننده گيرنده بتا مثل پروپرانولول و متوپرولول، داروهاي ضد تشنج مثل سديم والپروات، توپيرامات و گاباپنتين، داروهاي بلوك كننده و كانالهاي كلسيم مثل فلوناريزين و داروهاي مشابه هستند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۰:۲۸ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)

درمان افسردگي با اسپادژن

خاصيت ضدافسردگي قارچ‌هاي جادويي

نتايج تحقيق تازه‌اي كه در ژورنال پزشكي نيچر منتشر شده است بار ديگر اين فرض را تقويت كرده است كه برخي از مواد موجود در قارچ‌هاي جادويي كه اثر روان‌گردان دارند ممكن است براي درمان افسردگي با اسپادژن مزمن كارآمد باشند.

اما قبل از اينكه اين تحقيق را بهانه‌اي براي استفاده از اين مواد روان‌گردان قوي كنيد بايد نكاتي را در نظر داشته باشيد.

قارچ جادويي يا مجيك ماشروم به گونه‌هايي از قارچ‌ها گفته مي‌شود كه زير چتر قارچ‌هاي سايلوسايبين طبقه‌بندي مي‌شوند.

همان‌طور كه از اسم اين قارچ‌ها مشخص است درون خود ماده‌اي به نام سيلوسايبين دارند كه پس از ورود به جريان خون اثرات روان‌افزا دارند. اين اثرات شامل سرخوشي ، توهمات ديداري و ذهني، تغيير در ادراك ، حس تحريف‌شده از زمان و موارد مشابه آن است.

اين قارچ‌ها و اثرات آن از زماني بسيار دور شناخته‌شده بوده است و نه‌تنها در انسان‌ها كه استفاده از آ ندر برخي از جانوران ديگر نيز مشاهده‌شده است. قدمت استفاده از اين مواد روان‌گردان به دوران غارنشيني بازمي‌گردد و در برخي از نقاشي‌هاي پيش‌ازتاريخ نشانه‌هايي ديده مي‌شود كه به نظر مي‌رسد بر استفاده از اين مواد اشاره دارد.

در طول تاريخ اديان و فرق مختلف اين قارچ‌ها را به‌عنوان ابزاري براي كشف و شهود استفاده مي‌كرده‌اند و به‌نوعي آن را به بخشي از مراسم آييني بدل كرده بودند و معتقد بودند اثرات روان‌گردان اين قارچ‌ها باعث مي‌شود تا استفاده‌كننده به‌نوعي كشف و شهود نائل شود.

اگرچه هنوز در مورد عملكرد دقيق اين قارچ‌ها و اثر آن بر مغز بحث وجود دارد اما نظر غالب بر اين است كه پس از مصرف اين ماده تركيبات آن روي گيرنده‌هاي عصبي سروتنين مغز اثر مي‌گذارد و با ايجاد شبكه‌هاي ارتباطي ميان نرون هاي مغزي راه‌هاي ميان بري ميان پيام‌رسان‌هاي مغزي ايجاد مي‌كند كه درنتيجه باعث بروز توهمات مربوط مي‌شود.

اين قارچ‌ها ازنظر سم شناختي ضعيف به شمار مي‌روند و خطر استفاده محدود و زير نظر آن‌ها به‌طور بالقوه پايين است.

اين اولين باري نيست كه دانشمندان درباره اثرات ضدافسردگي اين قارچ‌ها به‌طور خاص و مواد روان‌گردان به‌طور عام بحث كرده‌اند.

ساخت ماده روان‌گردان ال اس دي اصولاً به‌عنوان دارويي براي مقابله با افسردگي آغاز شد و باوجوداينكه نتايج آن بسيار اميدبخش بود، درز آن به بيرون فضاي آزمايشگاهي و استفاده تفريحي از آن به‌خصوص در دهه 1960 و 1970 باعث اعلام جنگ دولت‌ها عليه آن شد و بسياري از تحقيقات مربوط به آن‌كه فوايد بالقوه بالايي را بروز مي‌دادند، متوقف شد. هنوز هم در بسياري از كشورهاي جهان اين مواد و ازجمله قارچ‌هاي جادويي در رده مواد غيرقانوني طبقه‌بندي‌شده و خريدوفروش و استفاده از آن ازنظر قانوني جرم به شمار مي‌رود.

بااين‌وجود در سال‌هاي اخير انگ و استيگماي منتسب شده به اين داروها كاهش‌يافته و بار ديگر تحقيقات درباره اثرات آن افزايش‌يافته است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۶:۵۷ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)

عوارض مصرف ماشروم

عوارض مصرف ماشروم

همانطور كه مي دانيد اكثر *** ها، پودرها، داروها و انواع ديگر مواد روانگردان از گياهان به دست مي آيند. مجيك ماشروم (Magic mushroom) نيز يكي از گياهاني است كه خاصيت روان گردان دارد. مجيك ماشروم يا قارچ جادويي كه نام علمي آن سيلوسايبين ماشروم (Psilocybin mushroom) است قارچ هاي چتري اي هستند كه با دارا بودن ماده ي توهم زايي به همين اسم (سيلوسليبين و سيلوسين) مي توانند در افراد خاصيت روان گردان ايجاد كنند.

 عوارض مصرف ماشروم
اثرات ماشروم و سيلوسايبين مي تواند به انواع متفاوتي همچون توهمات بصري و شنوايي و نيز ناتواني در تميز تخيل از واقعيت و واكنش هاي ترس و هراس تقسيم بندي شود. انواع روان گردان ها مي توانند در  نحوه ي اثر ماده ي شيميايي مغزي سروتونين تداخل ايجاد كرده و از جمله عوارض مصرف ماشروم مي توان تغيير در موارد زير را نام برد:

خواب
خلق و خوي
كنترل عضله
رفتار جنسي
افزايش فشار خون
توهم
ادراك حسي
گرسنگي
تغييرات در درك زمان
پارانويا (بدگماني)
دماي بدن
احساسات درهم
اختلال تفكر و جدا شدن از واقعيت
روان پريشي
احساسات شديد
همچنين اثرات فيزيكي ماشروم ها شامل موارد زير هستند:

تهوع
استفراغ
عدم هماهنگي بدن
مشكلات خواب
ضعف عضلاني
هراس
سردرگمي
افزايش تنفس
افزايش تعريق
حركات غير هماهنگ
كم رويي
كاهش اشتها
خشكي دهان
استفاده ي تركيبي سيلوسايبين با مواد ديگري همچون الكل و ماري جوانا مي تواند باعث افزايش يا بدتر شدن يك يا تمامي اين اثرات شود. همچنين مصرف بيش از حد سيلوسايبين مي تواند در زمان هاي طولاني عوارض شديد عصبي ايجاد كند. گاهي اوقات قارچ سمي سهوا به جاي ماشروم هاي سيلوسايبين به اشتباه استفاده مي شود كه مي تواند منجر به مرگ شود. از جمله عوارض مصرف ماشروم آن است كه سيلوسايبين مي تواند در افراد تحمل ايجاد كند. به اين معنا كه به مرور براي نتايجي مشابه قبل بايستي دوز را افزايش داد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۲:۴۶ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)

سرطان ريه خوش خيم

علائم سرطان ريه

در اغلب موارد، سرطان ريه در ابتدا علائم واضحي ندارد و حتي ممكن است تا وقتي شديدتر نشده، بيمار متوجه نشود.

علائم اوليه‌ي آن به علت شباهت با بيماري‌هايي مانند عفونت ريه جدي گرفته نمي‌شوند.

از دست دادن اشتها
تغيير يا گرفتگي صدا
عفونت‌هاي مكرر سينه مانند برونشيت و ذات‌الريه
سرفه‌هاي طولاني كه به مرور وخيم‌تر مي‌شود
نفس تنگي
سردردهاي بي‌دليل
كاهش وزن
خس خس سينه
از علائم شايع سرطان ريه هستند اما ممكن است بيمار علائم وخيم‌تري نيز تجربه كند، مانند درد شديد قفسه‌ي سينه يا استخوان‌ها يا سرفه‌هاي شديدي كه در نهايت به بالاآوردن خون منتهي مي‌شود.

 

 

سرطان ريه خوش خيم
تومورهاي خوش خيم ريه در مقايسه با تومورهاي بدخيم بسيار نادرند و كمتر از %۱ كل نيوپلاسم هاي ريه را تشكيل مي دهند.

تومورهاي خوش خيم ريه، اغلب بدون علامت هستند و از طريق بيوپسي يا راديوگرافي روتين كشف مي شوند و تشخيص قطعي اكثر آنها بوسيله آزمايش بافتي امكان پذير است.

 

 

درمان، بيشتر از طريق رزكسيون ريوي كنسرواتيو و در بعضي موارد برداشت از طريق داخل برونش انجام مي گيرد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۹:۲۰ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)

علائم هشدار اوليه سرطان ريه

علائم سرطان ريه بسته به اين كه چه قسمتي از ريه درگير شده است، ممكن است يك سرفه خفيف يا تنگي نفس باشد. با پيشرفت سرطان اين علائم ممكن است شديدتر يا حادتر شوند. همانند بسياري از سرطان هاي ديگر سرطان ريه نيز ممكن است موجب علائم عمومي مثل كاهش اشتها يا خستگي شود. 

 

علائم هشدار اوليه سرطان ريه

اكثر سرطان هاي ريه تا زماني كه بيماري پيشرفته نشده، علائمي ايجاد نمي كنند، كه تا حدي به خاطر اين است كه ريه ها چندين پايانه عصبي دارند. اگر سرطان ريه در مراحل اوليه موجب علائم شود، اين علائم ممكن است در هر فرد متفاوت باشد، اما عموما  شامل:
سرفه جديد كه دائمي بوده يا تشديد شده است و يا تغيير در سرفه مزمني كه از قبل وجود داشته است.
سرفه ي همراه با خون
درد در قفسه سينه، پشت يا شانه ها كه در طول سرفه كردن، خنديدن يا نفس عميق كشيدن بدتر مي شود. 
تنگي نفس ناگهاني كه حين فعاليت هاي روزمره رخ مي دهد.
كاهش وزن غيرقابل توجيه
احساس خستگي يا ضعف
كاهش اشتها
عفونت ريوي، مثل بروشيت يا پنوموني كه برطرف نمي شود
خشونت صدا يا خس خس سينه
علائم كمتر شايع از سرطان ريه ممكن است شامل موارد زير باشد:
تورم صورت يا گردن
مشكل در بلع يا درد هنگام قورت دادن
تغيير در ظاهر انگشتان كه چماقي شدن انگشتان ناميده مي شود.
اگرچه اكثر اين علائم به دليلي غير از سرطان ريه ايجاد مي شوند، اما مراجعه به پزشك براي آن ها مهم است. كشف به موقع سرطان ريه ممكن است گزينه هاي درماني بيشتري را امكان پذير كند. 

علائم كمتر شايع از سرطان ريه ممكن است شامل موارد زير باشد:
تورم صورت يا گردن
مشكل در بلع يا درد هنگام قورت دادن
تغيير در ظاهر انگشتان كه چماقي شدن انگشتان ناميده مي شود.
اگرچه اكثر اين علائم به دليلي غير از سرطان ريه ايجاد مي شوند، اما مراجعه به پزشك براي آن ها مهم است. كشف به موقع سرطان ريه ممكن است گزينه هاي درماني بيشتري را امكان پذير كند. 
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۶:۴۳ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)

روش هاي تشخيص سرطان ريه:

روش هاي تشخيص سرطان ريه:

غربالگري سرطان ريه در افراد بالاي ۵۵ سال و افرادي كه سال‌هاست به شدت سيگار مي‌كشند صورت مي‌گيرد. پزشكان ريه براي تشخيص سرطان ريه از طيف گسترده‌اي از روش‌هاي تشخيصي و آزمايشات استفاده مي‌كنند. اين روش‌هاي تشخيصي عبارتند از:

بررسي پيشينه‌ي پزشكي و معاينه‌ي فيزيكي:

در صورتي كه پزشكان به سرطان ريه مشكوك باشند، علاوه بر معاينه‌ي باليني، سوالاتي در مورد علائم و عوامل خطر پيشرفت سرطان مانند سيگار كشيدن، علائم تنفسي، انسداد مجاري هوايي يا عفونت ريه‌ها خواهند پرسيد. از علائم تشخيصي بيماري مزمن ريوي، سيانوز (رنگ آبي پوست و غشاهاي مخاطي ناشي از نبود اكسيژن كافي در خون) و كلابينگ يا چماقي شدن انتهاي انگشتان است.

آزمايشات تصوير‌برداري:

هرگونه ضايعه‌ي غير‌طبيعي توسط عكس ساده‌ي اشعه‌ي ايكس، ام آر آي، سي تي اسكن و اسكن PET قابل تشخيص است. اين اسكن‌ها جزئيات بيشتري از توده‌ را فراهم مي‌كنند و ضايعات كوچك‌تر را نيز پيدا مي‌كنند.

آزمايش خلط:

در صورت وجود سرفه‌ي خلط‌ دار، بررسي ميكروسكوپي خلط مي‌تواند در تشخيص سلول‌هاي سرطاني كمك كند.

بيوپسي:

 نمونه برداري از بافت ريه يا ديگر ارگان‌هاي بدن مانند كبد، مي‌تواند در تاييد سرطاني بودن سلول‌هاي توموري و متاستاز سرطان كمك كند. نمونه‌ها براي تجزيه و تحليل به پاتولوژيست ارسال مي‌شوند. در صورت مثبت بودن نتيجه، براي بررسي گسترش سرطان، تست‌هاي بيشتري مانند اسكن استخواني استفاده مي‌شود. نمونه‌ي بافتي مي‌تواند طي روش‌هاي زير تهيه شود:

برونكوسكوپي:

 در حالي كه فرد داروي آرامبخش دريافت كرده است، لوله‌اي مجهز به لامپ كوچكي در انتها، به گلوي وي فرستاده مي‌شود و امكان بررسي دقيق‌تر ريه‌ها را فراهم مي‌كند.

مشاهده‌ي فضاي سينه‌اي:

 پزشك در پايين گردن برشي ايجاد مي‌كند و به وسيله‌ي آندوسكوپ از گره‌هاي لنفاوي نمونه‌برداري مي‌كند. اين روش معمولا در بيمارستان و تحت بيهوشي عمومي انجام مي‌شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۳:۲۰ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)

بهترين مركز درمان سرطان ريه

با سرطاني شدن سلول‌هاي ريه، تنفس به عنوان لازمه حيات سخت مي‌شود. اما در ابتداي روند اين بيماري علائم چندان بروز نمي‌كنند و به محض مشاهده هر گونه علامت مشكوك و غير طبيعي بايد به دكتر سرطان ريه مراجعه كنيد. سرطان ريه چيست و چه چيزي باعث ايجاد آن مي‌شود؟ پزشك چگونه اين بيماري را تشخيص مي‌دهد؟  بهترين مركز درمان سرطان ريه در تهران كجاست و بعد از درمان چه مراقبت‌هايي نياز داريد؟ همه اين موارد جزء سوالاتي هستند كه قصد داريم در اين مطلب از باي باي سرطان توضيح دهيم، پس با ما همراه باشيد.

آنچه در مورد سرطان ريه بايد بدانيد

ريه يكي از اندام‌هاي حياتي در بدن انسان بوده كه تكثير غير طبيعي سلول‌هاي آن مي‌تواند باعث نفس تنگي فرد شود. به طور واضح تعريفي براي اين بيماري وجود ندارد. ولي نوعي بيماري است كه در آن الگوي رشد سلول‌ها نامنظم شده و به صورت بي‌رويه تقسيم مي‌شوند.

دكتر سرطان ريه در مورد اين بيماري مي‌گويد كه درمان قطعي ندارد و جزء انواعي از بيماري‌هاي سرطاني بوده كه ميزان مرگ و مير آن زياد است. البته با روش‌هايي مانند پرتودرماني، دارو درماني و.. مي‌توان تا حدودي سرعت رشد اين سلول‌ها را كاهش داد.

چه چيزي باعث ايجاد سرطان ريه مي‌شود؟
طبق گفته فوق تخصص سرطان ريه در مورد عوامل ايجاد اين بيماري، سيگار كشيدن اصلي‌ترين عامل ابتلا به سرطان ريه باشد. اما عوامل ديگري مانند آلودگي هوا، نداشتن رژيم غذايي سالم، حضور در محلي كه افراد ديگر سيگار مي‌كشند، پرتو درماني، سابقه خانوادگي و.. نيز مي‌توانند در ايجاد اين بيماري موثر باشند.

چه كسي سرطان ريه را درمان مي‌كند؟
اگر متوجه تغييراتي در وزن خود شديد، سرفه‌هاي مكرر داشتيد، در بلع دچار مشكل شديد يا متوجه آمدن خون هنگام سرفه كردن شديد بايد به يك دكتر سرطان ريه مراجعه كنيد. نمي‌توان گفت به طور قطعي، اما احتمالا سلول‌هاي ريه شما سرطاني شدند.

با مراجعه به فوق تخصص سرطان ريه و از طريق آزمايش‌هايي كه انجام مي‌دهد مي‌توان به قطعي شدن اين احتمال پي برد. اين دكتر در تشخيص، پيشگيري و درمان بيماري سرطان ريه تخصص دارد. اما براي اينكه وجود سرطان ريه مشخص شود، چه آزمايش‌هايي صورت مي‌گيرد؟

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۱:۵۱ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)

قارچ سايلوسايبين اسپادژن

به گفته بنياد الكل و مواد مخدر استراليا، كتامين يك داروي منفك‌كننده (دسته‌اي از توهم‌زاها) است كه مي‌تواند روي حس بينايي و شنوايي افراد تأثيرگذار باشد. همچنين اين دارو مي‌تواند افراد را از واقعيت جدا كند. از كتامين در دنياي پزشكي معمولاً به‌عنوان يك داروي بيهوشي استفاده مي‌كند، اما به‌صورت غيرقانوني هم در مهماني‌ها استفاده مي‌كند.

بنيان‌گذار گوگل مجيك ماشروم مصرف مي‌كند

طبق گزارش وال استريت ژورنال، ايلان ماسك در مصرف اين نوع مواد تنها نيست و براي مثال «سرگي برين»، هم‌بنيان‌گذار گوگل «قارچ سايلوسايبين اسپادژن» يا مجيك ماشروم مصرف مي‌كند. وال استريت ژورنال اين موضوع را از افراد دريافت كرده كه از مصرف مجيك ماشروم توسط برين اطلاع دارند.

طبق گزارش‌ها، اعضاي شركت سرمايه‌گذاري «Founders Fund» كه در شركت‌هايي مانند اسپيس ايكس، اسپاتيفاي و Airbnb سرمايه‌گذاري كرده است، مهماني‌هايي برگزار مي‌كنند كه در آن دارو‌هاي روان‌گردان مصرف مي‌شود.

درحالي‌كه سخنگوي برين و شركت Founders Fund پاسخي به اين گزارش‌ها نداده‌اند، Founders Fund به تحقيقات درباره دارو‌هاي روان‌گردان اشاره كرده است: «تحقيقات نشان مي‌دهند كه روان‌گردان‌ها مي‌توانند مزاياي سلامت رواني قابل‌توجهي داشته باشند و از ما تلاش‌هاي بخش دولتي و خصوصي براي در دسترس قراردادن ايمن و قانوني اين دارو‌ها حمايت مي‌كنيم.»

درنهايت طبق گزارش وال استريت ژورنال، ظاهراً استفاده از دوز پايين موادي مانند LSD براي افزايش عملكرد و خلاقيت در سيليكون، ولي يك موضوع رايج است.

مهمترين انواع مجيك ماشروم اسپادژن
همانطور كه مي‌دانيم قارچ‌هاي توهم زا كه داراي خاصيت اعتيازايي هستند، داراي انواع و تعداد بسياري مي‌باشند. اين قارچ‌ها داراي اسامي مختلفي بوده كه بر اساس جنس‌هاي بيولوژيكي طبقه‌بندي مي‌گردند. اما يكي از مهمترين ويژگي‌هاي مشترك‌ قارچ‌هاي توهم زا، وجود هاگهاي تيره و آبششي مي‌باشد كه در مراتع و جنگل‌هاي مناطق نيمه گرمسيري و گرمسيري تكثير شده و رشد مي‌كنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۵:۵۱ توسط:spudgene موضوع: نظرات (0)